Jussi Suvanto on nimitetty Nelonen Median radioiden johtajaksi. Suvanto siirtyy tehtäväänsä Nelonen Median ilmiöistä ja urheilutuotannoista vastaavan johtajan paikalta. Sami Tenkanen siirtyy pois Sanoman palveluksesta Bauer Median toimitusjohtajaksi.
Samassa yhteydessä Johannes Saukko nimitetään Nelonen Median radioiden sisältöjohtajaksi. Nimityksellä halutaan vahvistaa radioiden digitaalista tarjoomaa ja otetta kuluttajista kuuntelutottumusten muuttuessa. Johannes Saukko toimi aiemmin Nelonen Median radioiden digital managerina.Nelonen Median radiot on kohderyhmässään markkinajohtaja ja koko toimialan kasvun veturi mainoseuroissa.

”Olemme Samin kanssa saaneet aikaan hienon menestystarinan Nelonen Median radioissa ja haluan toivottaa hänelle kaikkea hyvää tulevaisuudessa. Olen erittäin tyytyväinen, että meiltä löytyvät radiokentän parhaat osaajat ja oli itsestään selvää, että organisoimme radion uudelleen nimenomaan oman talon ammattilaisilla”, sanoo Nelonen Median liiketoimintajohtaja Kari Laakso.

Jussi Suvannolla on vankka kokemus radioliiketoiminnasta. Hän on toiminut aiemmin muun muassa Nelonen Median radioiden sisältöjohtajana ja ohjelmajohtajana.

”Jussi oli nostamassa Suomipopin maan kuunnelluimmaksi kaupalliseksi kanavaksi. Viime aikoina hän on tehnyt erinomaista jälkeä Nelonen median tv-ohjelmien ilmiöittämisessä ja Liigan parissa. Jussilla on siis parhaat mahdolliset edellytykset johtaa Suomen suurinta radioyksikköä. Myös Johannes Saukolla on vahva radiotausta ja ennen kaikkea hänellä on monipuolista digitaalista osaamista sekä iso sulka hatussa audio on demand -palvelumme Suplan luomisesta. Aiomme tulevaisuudessakin olla markkinajohtaja radiokuuntelussa ja edelläkävijänä radion digitaalisessa kehityksessä”, Kari Laakso jatkaa.

”Tulevan kasvumme perustana ovat vahvat radiobrändimme ja -persoonamme sekä erinomaiset esimiehemme. Meillä on digitekemisen kautta katse vahvasti tulevaisuudessa. Ilmiöiden ja urheilutuotteiden parissa toimiminen on antanut minulle hyvää perspektiiviä koko Nelosen tekemisestä, joten tulemme vahvistamaan yhteistyötä Nelonen Median ja Sanoman sisällä entisestään”, Jussi Suvanto kommentoi.

Suvanto vastaa edelleen Nelonen Median Liiga-tuotteesta.

Tämän vuoden heinä-syyskuussa Nelonen Median radioiden tavoittavuus kipusi jälleen uuteen ennätykseen, yli 2,3 miljoonaan kuuntelijaan viikossa. Kaupallisten radiokanavien kuuntelusta Nelonen Median osuus on 52,8 % kaupallisesti tärkeimmässä 25–44-vuotiaiden kohderyhmässä. Suomipop on kaupallisten radioiden ykkönen ja nousi uuteen ennätykseen lähes 1,4 miljoonalla viikkokuulijalla. Radiokanavia on kuusi: Radio Aalto, Radio Rock, Radio Suomipop, Loop, Helmiradio, Metro Helsinki sekä audiosisältöpalvelu Supla ja nettiradio Groove FM.